Ana Sayfa

4 Ocak 2012 Çarşamba

Birşey biliyorsam, o da hiçbir şey bilmediğimdir.!. Beyler , bayanlar lütfen maskeleri çıkaralım !

Bizim buralarda  hayatının anlamını arayan çok ; lakin  hayatın anlamını bilen yok ...Bunlardan biri de benim.

Güzel bir çin atasözü vardır. "Bir yıl sonrasını düşünüyorsan pirinç yetiştir, on yıl sonrasını düşünüyorsan ağaç yetiştir, yüz yıl sonrasını düşünüyorsan ise insan yetiştir,", zannediyorum son yıllarda pirinç yetiştirme gibi bir obsesyonum oluştu, sebat yeteneğimi kaybettim, sabretmek bana zindan oldu oysa hayatımın  anlamını bulmak için yola çıkmıştım bizim buralarda ...

Gelelim yıllar öncesine .Franklin  nazi kamplarından biri olan Auschtwitz toplama kampına  gönderilir ve orada yahudilere yapılan işkenceleri gözlemler ve insanın ölüm ve acıya karşı geliştirdiği tavrın  " hayatın anlamını ve sevginin anlamını bulmaktan geçtiğine karar verir ... hayatta anlam bulabilmek ...! doğru hamleyi yapabilmek ..!

unutulmamalıdır ki ,satrançta en iyi hamleyi yapabilmek için bekleyebilmek son derece önemlidir ..! 
@@@@@

 birazda dünyaya onların gözlerinden baksak .? empati yapabilsek .. salyesiz sümüksüz, köşeli bir empati..  ne kadar zor olsa gerek ..? 

Bir şey biliyorsam , o da hiçbir şey bilmediğimdir ..!   diye güzel bir söz vardır, ben o sözü açık yüreklilikle söyleyenlerdenim.. işte bu noktada kısa filmi izledikten sonra  insanoğlunun aslında bildiğini sanıp bilmediği, ya da bilmek istemediği bir ayıbını göreceksiniz.. Maskeleri çıkaralım ve izleyelim..


8 yorum:

Adsız dedi ki...

gerçekten bunu anlatabilmişler ama anlayana tabi bende paylaştım anlamayanlara inat..

arsené dedi ki...

teşekkürler rue :)

DOREMİ dedi ki...

"Bir şey biliyorsam , o da hiçbir şey bilmediğimdir ..! " bu sözü söylediğimiz sürece yenileriz kendimizi ve hep bir şeyleri ekleriz yaşamımıza..:))

arsené dedi ki...

haklısın crazy woman ..
aslında hiçbir şey bilmediğim gerçeği , bir şeyi çok iyi bildiğim gerçeğini asla değiştirmiyor , o da kendimi iyi bildiğim gerçeği :)

Adsız dedi ki...

Seen.. Sanırım kelimeleri iyi kullanıyorsun ;))

arsené dedi ki...

been ? gerçekten ..? ,:) teşekkür ederim Sude , şu ana kadar pek iyi kullandığımı düşünmüyordum , sanırım fikrim değişecek :)

Pinecone Stew dedi ki...

Have a SUPER week, Arsene!

arsené dedi ki...

Thanks ...you very kind:-)